رژیم آب درمانی صفر تا صد

9 مرداد 1402
رژیم آب درمانی

آب درمانی یکی از سریع ترین روش ها برای لاغری است که محبوبیت زیادی دارد. در واقع اصول این رژیم را می توانید به آسانی از نام آن متوجه شوید. قاعده آن، نوشیدن آب در طول شبانه روز می باشد. انواع مختلفی از نحوه انجام این رژیم وجود دارد. برای مثال شامل آب درمانی سه روزه، رژیم آب درمانی هفت روزه، ده روزه، آب درمانی بیست روزه و یا چهل روزه، رژیم آب و چای، رژیم آب و عسل و… می باشد. تمام این دوره ها نقطه مشترکی دارند که آن هم مصرف آب و حذف کردن سایر مواد غذایی می باشد. برای تثبیت وزن باید بعد از دوره به صورت تدریجی با مصرف میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی سالم برگردیم.

اصول رژیم آب درمانی برای لاغری سریع

در این رژیم ، تنها ماده مجاز برای مصرف آب می باشد. بنابراین در این دوره، هیچ نیازی به کالری شماری روزانه نیست. زیرا کاهش وزن شما فقط با آشامیدن آب انجام می شود و در اصل یک دوره زمانی معین، هیچ گونه کالری از مواد غذایی دریافت نخواهید کرد. این رژیم در بازه های زمانی مختلف برنامه ریزی می شود، برای مثال اگر شما رژیم خود را برای بازه زمانی سه روزه برنامه ریزی کنید، در این دوره تنها قادر هستید به اندازه دلخواه و در هر زمان از شبانه روز آب بیاشامید.

نکاتی برای شروع رژیم

برای راحت تر پیش بردن رژیم خود توصیه می شود که قبل از شروع، نوشیدن مقدار زیاد آب را به یکی از عادات روزمره خود تبدیل کنید. برای شروع می توانید چالش آشامیدن ۴ لیتر آب در روز را شروع کنید. ساعت هایی را برای نوشیدن آب تنظیم کنید و حتی مدتی قبل از شروع رژیم تنها غذا هایی مانند سوپ، حمص، آب گوشت و مرغ ، آب میوه و سبزیجات را مصرف کنید.

روش های آسان تر رژیم آب درمانی

تعدادی از متخصصان تغذیه برای کم کردن دشواری این رژیم، ترکیبات کم کالری را به آن اضافه کرده اند. برای مثال رژیم آب و خرما ، آب و انگور، آب و سیب و آب و عسل نمونه هایی هستند که می توانید جایگزین رژیم آب درمانی کنید.

رژیم آب درمانی با سیب

رژیم آب و سیب

رژیم آب و سیب یکی از محبوب ترین آن ها است. در این رژیم، شما مجاز هستید مقدار معینی سیب و یا میوه های کم کالری مانند آن و همچنین به میزان دلخواه آب مصرف کنید. در این نوع از رژیم آب درمانی با دریافت کالری و انرژی از سیب و در نتیجه احساس سیری، می توانید راحت تر از مرحله رژیم عبور کنید و تداوم بیشتری داشته باشید. کوچک شدن شکم یکی از اولین تاثیر هایی است که می توانید به وضوح آن را در روزهای اول مشاهده کنید.

فواید رژیم روزه داری با آب

برخی از فواید رژیم آب درمانی به شرح زیر است:

سبب سم زدایی از بدن می شود

آشامیدن آب در یک بازه زمانی معین (برای مثال یک بازه زمانی پنج روزه) سبب تصفیه شدن کبد می شود. در عملکرد تصفیه، سموم اضافی تجمع یافته در اندام هایی مانند صفرا بر اثر مصرف زیاد غذا های چرب، از بین خواهند رفت. یکی از بهترین راه ها برای دفع سموم در این روش این است که صبح ناشتا آب ولرم بنوشید.

برای پاک شدن سموم بدن می تواند از رژیم سم زدایی نیز استفاده کنید.

باعث بازسازی سلول های بدن می شود

سلول های بدن ما به علت های مختلف، پس از مدتی فرسوده و پیر می شوند. یکی از اصلی ترین دلایل آن هم مصرف غذاهای چرب و با کلسترول بالا است. رژیم آب درمانی باعث ایجاد یک چرخه بهینه سازی می شود. در نتیجه، قسمت های فرسوده سلول های بدن ما را ترمیم می کند.

باعث تنظیم متابولیسم بدن می شود

نوشیدن مقدار زیاد آب سبب ایجاد نظم در چرخه متابولیسم بدن می شود. در نتیجه سلول ها با سرعت بهتر و به درستی در بدن حرکت می کنند. همچنین سبب بهبود کار روده ها، کلیه ها و ریه ها می شود. با اصلاح متابولیسم، تنفس و گوارش هم اصلاح خواهد شد. در نتیجه سوخت و ساز با سرعت بیشتری انجام می شود. به همین علت انرژی شما بیشتر شده و کالری بیشتری هم می سوزانید. پیاده روی در این رژیم به افزایش لاغری شما کمک می کند.

سبب کاهش مشکلات ناشی از فشار خون می شود

رژیم آب درمانی خصوصا دوره بلند مدت آن به افرادی که دارای مشکل فشار خون هستند بسیار توصیه می شود. زیرا با رعایت این رژیم می توانند مشکلات به وجود آمده از فشار خون بالا را بدون مصرف قرص به شدت کاهش دهند.

برای کاهش فشار خون می توانید از رژیم دش استفاده کنید.

لاغری با آب چه مضرراتی دارد؟

زیاده روی در هر چیزی می تواند سلامت شما را به خطر بی اندازد حتی اگر ضرروی ترین ماده (آب) باشد. آب درمانی می تواند برای دوره های چند روزه کمک کننده و موثر باشد، اما با این حال این روش برای لاغری ریسک های زیادی هم به همراه دارد.

1. افت فشار خون

افت فشار خون

یکی از مهم ترین عارضه این رژیم افت بیش از حد فشار خون است.

2. دفع سدیم مفید بدن

آشامیدن بیش از حد آب در یک روز، سبب دفع سدیم مفید از بدن می شود. فقر سدیم موجب اسپاسم عضلات، سرگیجه های شدید، سر درد، ایجاد ضربان آشفته در قلب و همچنین احساس ضعف در بدن می شود.

3. نازک شدن و ریزش بیش از حد مو ها

به سبب این که هیچ نوع ماده معدنی یا مغذی به بدن نمی‌ رسد، مو ها، ناخن ها و پوست شما زیبایی و طراوت خود را از دست خواهد داد و ریزش موی شدیدی خواهید گرفت.

نکات ضروری

قابل به ذکر است که این رژیم برای افرادی که سابقه بیماری های کلیوی و قلبی، اختلالات هورمونی، دیابت نوع یک یا دو و افرادی که بی‌اشتهایی عصبی و یا پرخوری عصبی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی گردد، چرا که باعث صدمه جدی به بدن می شود. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع، چکاپی کامل از بدن خود داشته باشید و آن را برای یک روز امتحان کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.