رژیم کارمندی

17 مهر 1402
رژیم کارمندی

اگر شما هم کارمند هستید، اضافه وزن نگرانی اصلی شماست و قصد دارید که در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید با ما همراه باشید تا نکاتی ساده را به شما معرفی کنیم. با رعایت آن ها می توانید به راحتی یک رژیم کارمندی را در برنامه روزانه خود لحاظ کنید.

یکی از چالش هایی که همواره پیش روی کارمندان قرار دارد، این است که پشت میز نشینی و عدم تحرک زندگی کارمندی آن ها را با افزایش وزن و چاقی مواجه کرده است. بنابراین داشتن یک رژیم لاغری سالم در محل کار می تواند کمک بزرگی به این افراد کند.

نکات مهم برای عملی کردن یک رژیم کارمندی اصولی

مهم ترین نکات در رابطه با داشتن زندگی سالم کارمندی به شرح زیر می باشد:

خودروی خود را دورتر از محل کار پارک کنید

رژیم کارمندی

ابتدایی ترین نکته برای عملی کردن رژیم کارمندی این است که هنگام رسیدن به محل کار اگر پارکینگ اختصاصی ندارید، خودروی خود را دورتر پارک کنید. از این طریق روزانه یک پیاده روی ده دقیقه ای داشته باشید. وقتی این کار را انجام می دهید بدون آن که فشاری به شما وارد شود بخشی از نیاز روزانه بدنتان به ورزش را تامین می کنید.

برای بالا یا پایین رفتن از پله استفاده کنید

مرحله دوم برای داشتن رژیم کارمندی سالم بالا و پایین رفتن از پله به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی است. با این کار سوخت و ساز بدنتان بالا رفته، شدت ضربان قلب افزایش پیدا کرده و چربی سوزی بیشتر می شود. بنابراین اگر محل کارتان طبقات زیادی دارد سعی کنید از سرویس های بهداشتی طبقات دیگر استفاده کنید، تکرار چنین اقداماتی بر روی کاهش وزنتان موثر است.

صبحانه کامل و کافی میل کنید

خوردن صبحانه کافی در رژیم کارمندی از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکار به شما کمک می کند تا در طول روز تمرکز کافی بر روی فعالیت های خود داشته باشید و مانع از این می شود که به سراغ میان وعده های ناسالم و فوری بروید.

بر اساس تحقیقات افرادی که صبحانه کاملی می خورند نسبت به افرادی که ناهار بیشتری می خورند، کالری بیشتری می سوزانند و نیازشان به شیرینی جات در طول روز کمتر می شود.

میان وعده های سالم همراه خود داشته باشید

میان وعده کارمندی

 سعی کنید میان وعده های سالم و مقوی در کشوی میزتان داشته باشید و موقعی که احساس گرسنگی کردید آن را میل کنید. با این کار دفعه بعد به جای خرید میان وعده های شیرین در محل کار از میوه های خشک و یا مغزهایی استفاده می کنید که در کشوی خود دارید. این عمل محدودیت های غذایی شما را برای کاهش وزن در رژیم کارمندی تحمل پذیرتر می کند.

وعده عای غذایی خود را از شب قبل آماده کنید

با آماده کردن وعده های غذایی تان از شب قبل دیگر به بهانه گرسنگی به رستوران نرفته و غذای پرچرب میل نمی کنید! بلکه غذای سالمی همراه خود خواهید داشت که از نحوه پخت و کیفیت مواد اولیه آن مطلع هستید و با خیال راحت آن را نوش جان می کنید.

هر چند دقیقه یک بار جابجا شوید

بسیاری از کارمندان در دام نشستن طولانی مدت و بدون تحرک گرفتار می شوند و در این صورت ممکن است حتی پاهای خود را تکان ندهند. در حالی که برای سوخت و ساز بدن و رعایت رژیم کارمندی لازم است هر چند دقیقه یک بار از جای خود بلند شده و یا حداقل پاهای خود را تکان دهند. شما مثلا می توانید برای آب خوردن از جای خود بلند شده و به محل آبخوری بروید و یا برای ارتباط با همکارتان بجای استفاده از پیام رسان ها به محلی که میزش قرار دارد بروید تا به این بهانه ها تحرک بدنی داشته باشید.

در طول رژیم کارمندی آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب در محل کار

اگر بدنتان دچار کم آبی شود احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و به سراغ مصرف میان وعده های اضافی می روید. این موضوع باعث می شود که کالری های اضافی غیر موجهی دریافت کنید، کالری ای که در حالت عادی بدن به آن ها احتیاجی ندارد.

یک توصیه برای داشتن رژیم کارمندی:

بهتر این است که یک بطری بزرگ آب را روی میزتان داشته باشید و روزانه حداقل 3 لیتر آب بنوشید. با انجام این کار به خوردن میان وعده های اضافی احتیاجی ندارید، کمتر خسته می شوید و هوشیارتر هستید

چای سبز بنوشید

اگر قصد کاهش وزن را دارید در طول روز به جای نوشیدن چای سیاه و قهوه از چای سبز استفاده کنید. چای سبز جایگزین سالمی برای این نوشیدنی هاست و خاصیت چربی سوزی دارد. چای سبز علاوه بر دارا بودن کافئین، سرشار از آنتی اکسیدان است.

آدامس بجوید

به طور معمول جویدن آدامس به همه افراد توصیه نمی شود زیرا می تواند موجب بروز نفخ در بدن شود. با این حال اگر شما با آدامس جویدن مشکلی ندارید، حتماً همراه خود آدامس داشته باشید و روزانه از آن استفاده کنید. با این کار هم دهانتان خوشبو خواهد شد، هم استرس و اضطراب کاهش می یابد و هم ترشح کورتیزول بزاقی کم می شود. (کورتیزول بزاقی هورمون استرس است که موجب افزایش سلول‌های چربی می شود و به حفظ چربی ها بخصوص چربی های دور شکم اثر می گذارد.)

از مشوق های کاری استفاده کنید

برخی از سازمان ها برای بهبود سلامت کارکنانشان مشوق هایی را در نظر می گیرند. مثلاً بلیط استخر و یا تخفیف باشگاه بدنسازی به آن ها ارائه می دهند و یا حتی فضایی را برای ورزش آن ها فراهم می کنند. اگر شما هم چنین امکاناتی را در اختیار دارید حتماً از این فرصت ویژه برای رسیدن به لاغری بهره مند شوید.

یک دوست را برای ورزش کردن انتخاب کنید

اگر محل کار شما مشوقی برای ورزش کردن در اختیار شما قرار نمی دهد نباید این موضوع را مانعی برای ورزش کردن بدانید. احتمال این که حداقل یک نفر در شرکت شما باشد که در پی کاهش وزن باشد، بسیار زیاد است. بنابراین می توانید با او در یک باشگاه نزدیک محل کار خود ثبت نام کنید. همراهی با دیگران موجب افزایش انگیزه در ورزش و پیشگیری از تنبلی می شود.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.