رژیم لاغری کره ای وهمه چیز درباره آن

20 آذر 1402
رژیم لاغری کره ای

مردم این کشور با این که خیلی غذا می خورند و کم غذا نیستند ولی چاق نمی شوند؟ به نظر شما علت این امر چه می تواند باشد؟ لاغر بودن در فرهنگ آسیایی یک امتیاز به شما می رود اگر چه افراد زرد پوست غالبا لاغر می باشند ولی نمی توان گفت همه افراد به طور ژنتیکی لاغر می باشند.

این افراد با اینکه از غذاهای چرب، نودل، شیرینی، انواع پیتزا، و حجم زیادی از ماکارونی را می خورند چاق نمی شوند اگر در خیابان های سئول راه بروید می بینید که اکثر افراد لاغر هستند.

کی دایت چیست؟

اخیرا فرهنگ کره اعم از مد و فشن، فرهنگ آشپزی، فیلم ها و سریال ها، موسیقی در سر تا سر جهان تاثیرات زیادی از خود به جای گذاشته اند. این فرهنگ مردم را بسیار به خود جذب کرده است و باعث شده مردم در پی پیش گرفتن شیوه زندگی کره ای ها باشند. رژیم لاغری کی دایت که رژیم لاغری کره ای می باشد در بین مردم بسیار محبوبیت پیدا کرده یک رژیم گیاهی سالم است. این رژیم برگرفته از برنامه ی غذایی روزانه متداول در کره می باشد.

اصول رژیم لاغری کره ای

رژیم لاغری کره ای

استفاده از مواد غذایی مثل سبزیجات، دور چین ها، غذاهای دریایی، غذا های تخمیری و مصرف نکردن گوشت، مواد سرخ شده، لبنیات، شیرینی ها، اسنک ها و مواد غذایی چرب علاوه بر اینکه باعث تناسب اندام می شود در زیبایی و سلامت پوست و مو تاثیر فراوانی می گذارد.

رژیم کی دایت یک رژیم کم کربوهیدرات می باشد. در غذاهای کره ای برنج، نودل و رامن از مهم ترین منابع کربوهیدرات می باشند. این برنامه غذایی فاقد سیب زمینی، کیک و انواع نان است.

در این رژیم خبری از مواد سرخ کردنی نیست و اگر موادی هم سرخ شود به میزان بسیار کم و با روغن کنجد سرخ می شود. گرفتن این رژیم غذایی در کنار ورزش هایی که سلبریتی های کره ی جنوبی انجام می دهند باعث می شود که شکمی تخت، بازوها و پاهای باریک و کمر باریک داشته باشند.

در رژیم لاغری کره ای مقدار زیادی آب و نوشیدنی گیاهی وجود دارد. این رژیم دارای فیبر زیادی نیز می باشد که برای کارکرد سیستم گوارشی بسیار مفید می باشد.

پروبیوتیک های مفیدی در غذاهای این رژیم مثل کیمچه وجود دارند که برای روده بسیار مهم هستند. این رژیم در کاهش قند خون و فشار بالا و میزان کلسترول بسیار تاثیرات مثبتی می گذارد.

اصول کلی رژیم لاغری کره ای

رژیم لاغری کره ای

غذاهای که می توانیم آن ها را مصرف کنیم:

  • سبزیجات
  • تخم مرغ
  • گوشت ماهی و غذاهای دریایی
  • برنج
  • کوفته، رشته فرنگی بدون گندم

غذاهایی که نمی توانیم آن ها را مصرف کنیم:

  • لبنیات مثل شیر، ماست، بستنی
  • نان، ماکارونی، غلات تهیه شده از گندم
  • غذاهای سرخ شده روغنی و چرب
  • نوشابه، آب نبات، غذاهای پخته شده

در این رژیم به علت حذف شدن غذاهای فرآوری شده  و چرب احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابتی و احتمال ابتلا به سرطان پایین می آید. همچنین به علت حذف شدن مواد لبنی در این رژیم مشکلات پوستی مثل آکنه و غیره به شدت کاهش پیدا می کند.

با توجه به مطالب ذکر شده آیا این رژیم بدون نقص است؟ خیر این طور نیست به دلیل تاکید فروان این رژیم بر زیبایی، این رژیم غذایی مورد انتقاد های فراوانی قرار  گرفته است.

ریزه کاری هایی که در رژیم لاغری کره ای رعایت می شود

گرفتن رژیم به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود اگر قصد به کم کردن وزن و لاغری دارید باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید. کره ای ها نیز به این نکات بسیار اهمیت می دهند.

پیاده روی های طولانی

کره ای ها علاوه بر داشتن برنامه غذایی خاص، ساعت های زیادی را ورزش یا پیاده روی می کنند. پس بدون اینکه نیاز به فعالیت ها و ورزش های سخت و طاقت فرسا باشد با پیاده روی طولانی خود را لاغر می کنند.

لب نزدن به فست فود غربی

یکی دیگر از نکات مهم رژیم لاغری کره ای حذف فست فود می باشد. اگر چه تعداد فست فود های موجود در کره افزایش یافته اما به دلیل قیمت بالایشان در بین مردم کره محبوبیت زیادی پیدا نکرده اند.

نکته دیگر در عاملی که باعث لاغری کره ای ها شده است ذائقه ی آن هاست که به غذاهای شور و ترش و ادویه دار علاقه دارند اما فست فود های غربی شیرین هستند. پس آنها ترجیح می دهند به جای خوردن ناگت، سیب زمینی سرخ کرده کیمپاب بخورند. کیمپاب شبیه سوشی است ولی به سبک کره ای محتوای آن شامل گوشت و سبزیجات و بدون ماهی می باشد. این غذا بدون افزایش وزن باعث سیری کامل کره ای ها می شود.

مصرف به اندازه شیرینی

مردم کره به اندازه شیرینی مصرف می کنند به طوری که اگر سری به رستوران های سنتی آن ها بزنید در آن ها دسر و شرینی جات سرو نمی شود.

به طور کلی کره ای ها غذا های روزانه شان را در حد تعادل مصرف می کنند.

صبحانه غیر معمول کره ای

وعده صبحانه در کره مثل کشور های دیگر نیست و کره ای ها در صبحانه شان مواد غذایی خاص و متفاوتی نسبت به وعده های دیگر استفاده نمی کنند مثلا آن ها از کیمچی، برنج و سوپی که داری مقدار کمی گوشت و عصاره ماهی است برای صبحانه شان استفاده می کنند برخلاف کشورهای دیگر که از تخم مرغ، سوسیس، کالباس و اقلام دیگر استفاده می کنند.

نان ممنوع است

منبع کربوهیدرات مصرفی کره ای ها برنج است. برخلاف باور عموم که فکر می کنند برنج چاق کننده تر از نان است این عقیده غلط می باشد زیرا آرد موجود در نان به دلیل فرآوری شدن باعث چاقی و اضافه وزن شدید می گردد.

انتقاد های وارد شده بر رژیم لاغری کره ای

در مورد رژیم کی دایت که از رژیم های لاغری کره ای می باشد انتقاد های زیادی شده است فعالان حقوق زنان در کشور کره به دلیل اهمیت بیش از اندازه به زیبایی زنان و قرار گرفتن آن ها مانند یک شیء و گرفتن رژیم های افراطی و سخت، اعترضات زیادی وارد شده است.

کمبود نتایج به دست آمده از میزان اثر بخشی و نداشتن ضرر این رژیم از دیگر نقد هایی است که می توان به این رژیم وارد کرد.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.