رژیم فرانسوی

17 تیر 1402
رژیم غذایی فرانسوی

امروزه با افزایش معضل چاقی انواع گوناگونی از رژیم های لاغری ابداع شده اند که به کاهش وزن افراد کمک می کنند و هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یکی از محبوب ترین رژیم ها برای لاغری رژیم فرانسوی نام دارد که سرشار از طعم است و بر روی بهبود سلامت بدن هم تاثیر بسیاری دارد. برای آشنایی بیشتر با این رژیم به شما پیشنهاد می کنیم با خواندن این مقاله همراه ما باشید.

رژیم فرانسوی چیست؟

عادات غذایی فرانسوی ها

نگرش فرانسوی ها به تغذیه با آمریکایی ها و ایرانی ها متفاوت است، سبک غذایی آن ها به شرح زیر می باشد:

  • آن ها عاشق غذا هستند اما به هیچ وجه پرخوری نمی کنند.
  • رژیم غذایی فرانسوی کمک می کند لذت غذا خوردن به اندازه را با شکم درد بر اثر پرخوری عوض کنید.
  • فرانسوی ها هنگام غذا خوردن بسیار سخت گیر هستند و هر چیزی را نمی خورند.
  • افراد اهل فرانسه زمان زیادی را صرف غذا خوردن می کنند و گاهی صرف یک وعده آن ها تا دو ساعت زمان می برد.
  • مردمان فرانسه اهل میان وعده نیستند و در بین روز فقط یک نوشیدنی ساده یا چای میل می کنند.
  • آن ها هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نمی کنند و غذاهای مغذی و سالم را جایگزین غذاهای پرچرب و پرکالری می کنند.
  • وعده صبحانه برای فرانسوی ها از اهمیت کمتری نسبت به وعده های دیگر برخوردار است.
  • پنیر، گوشت، سبزیجات، میوه های تازه و ماهی از اصلی ترین غذاهای آن هاست.
  • روش کالری شماری در بین این افراد و طرفداران رژیم فرانسوی جای ندارد و آن ها با رعایت تعادل در غذا خوردن به تناسب اندام می رسند.

مواردی که ذکر کردیم از عادات غذایی مردمان فرانسه است و کسانی که این سبک را در پیش بگیرند می توانند به تناسب اندام و سبک زندگی سالم برسند.

مشخصات وعده صبحانه در رژیم فرانسوی

اولین وعده غذایی در روز صبحانه است که معمولاً در ساعت 8 صبح صرف می شود. در رژیم فرانسوی بیشتر از نان و پنیر برای وعده صبحانه استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم فرانسوی ها این وعده را خیلی مهم نمی دانند درست برعکس ما و رژیم های غذایی مان که در آن ها صبحانه اصلی ترین وعده غذایی به حساب می آید.

مشخصات وعده ناهار در رژیم فرانسوی

وعده ناهار در رژیم فرانسوی از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً در ساعت یک ظهر صرف می شود. این وعده شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر است. جگر غاز، صدف و خاویار از محبوب ترین غذاهای فرانسه است که خوردنشان در این رژیم آزاد است.

مشخصات وعده شام در رژیم فرانسوی

رژیم فرانسوی

بزرگ ترین و رسمی ترین وعده غذایی در بین فرانسوی ها وعده شام است که زمان زیادی را هم صرف آن می کنند. آن ها معمولاً شام را در ساعت 8 شب میل می کنند و برای آن حدود 2 ساعت زمان می گذارند. برخلاف تصورتان این وعده دارای غذاهای زیادی نمی باشد بلکه بیشتر شامل سبزیجات، سوپ و تخم مرغ است.

آن ها سعی می کنند در این وعده بسیار آهسته غذا بخورند و حین خوردن از معاشرت با دیگران لذت ببرند.

مهم ترین عادات غذایی در رژیم غذایی فرانسوی

برخی از مهم ترین عادات غذایی که در رژیم غذایی فرانسوی باید رعایت شوند، عبارتند از:

عدم حذف وعده های غذایی

حذف وعده های غذایی به خصوص صبحانه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، مشکل کلسترول و فشار خون بالا، دیابت نوع دو و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. برخی از افراد این وعده را حذف می کنند در حالی که خوردن صبحانه انرژی لازم برای داشتن یک روز عالی را فراهم می کند.

تعادل در غذا خوردن

تعادل در غذا خوردن یکی از عادات مهمی است که در رژیم غذایی فرانسوی ها وجود دارد و علاوه بر تناسب اندام به تامین نیاز بدن هم کمک می کند.

جایگزینی چربی های سالم با چربی های اشباع شده

استفاده از چربی امگا3 که برای سلامت قلب مفید است به شدت در این رژیم توصیه شده است. آجیل و انواع دانه ها مانند دانه کتان منبع مناسبی از این چربی هستند. دانه کتان آسیاب شده در غلات، شیر کامل، کره و شیرینی های طبیعی به حفظ سلامت بدن کمک بسیاری می کنند.

مصرف زیاد پروتئین

پروتئین باعث کنترل اشتها و تقویت ماهیچه ها می شود. بنابراین در رژیم فرانسوی به افراد توصیه می شود از پروتئین های بدون چربی مانند گوشت بوقلمون، ماست یونانی، پنیر و کره بادام زمینی استفاده کنند.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده

انواع میوه های تازه، جو دو سر، غلات کامل و نان سبوس دار منابعی از کربوهیدرات های پیچیده هستند که انرژی فرد را تامین کرده و بسیار سالم هستند. مصرف این مواد در رژیم غذایی فرانسوی توصیه می شود.

کم کردن حجم وعده های غذایی

استفاده از بشقاب بزرگ باعث بیشتر غذا خوردن فرد می شود. به این ترتیب بهتر است فرد از بشقاب کوچکتر استفاده کرده تا حجم غذایش هم در هر وعده کاهش پیدا کند.

نوشیدن آب فراوان

در رژیم غذایی فرانسوی به فرد تاکید می شود بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشد. نوشیدن آب زیاد در طول روز هم باعث می شود فرد احساس سیری بیشتری داشته و پرخوری نکند. به جای آبمیوه های شیرین و قندی هم باید آب نوشید.

ورزش کردن در رژیم فرانسوی

شرایط ورزش کردن در رژیم افراد فرانسه به شرح زیر می باشد:

  • فرانسوی ها با ورزش های سنگین و مجبور کردن افراد به انجام حرکات ورزشی مخالف هستند.
  • در این رژیم به افراد توصیه می شود به انجام کارهایی که دوست دارند بپردازند و سعی کنند در طول روز تحرک بیشتری داشته باشند.
  • به افراد پیشنهاد می شود در طول دوره رژیم غذایی فرانسوی هنگام رفتن به محل کار به جای استفاده از خودرو، دوچرخه سواری کنند و یا پیاده بروند.
  • این رژیم بر این بنا استوار است که اهدافی مانند کاهش سطح استرس، وقت گذراندن با دوستان و ورزش تفریحی بسیار اثرگذار تر از ورزش اجباری برای کاهش وزن است.
  • پیاده روی، دوچرخه سواری، تنیس و اسب سواری از ورزش هایی است که در این رژیم توصیه می شود.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.